Nov 21, 2013

My Heart's Tears

Assalamualaikum.
Hai dah lama cuti sekolah tapi saya baru nak update blog kan..
well i dont want to say anything sebab semua itu akan menjadi alasan kan?
dah dekat nak 2 minggu sekolah habis 
well mix feelings like usual.
happy, and sad
sebelum balik haritu jumpa dengan seseorang ini
well i pratically miss her so much right now
sometimes untuk kita rindu seseorang kita tak perlu dekat fizikal or selalu berkepit sana sini dengan dia.. hanya perlu dekat di hati itu lebih rapat macam kita rapat dengan Allah
tak pernah melihat Allah tapi hati kita rapat dengan dia, lebih merindui orang yang tak ada di depan mata berbanding orang yang ada di depan mata.. itu syahdu
saya tak rapat pun dengan dia.. jarang bercakap dengan dia 
tapi hati kami rapat .. saya harap bukan saya sahaja yang merasa begitu.
bincang banyak perkara dengan dia .. kata kata dia, senyuman dia, gelak ketawa dia, nasihat dia
i need all that
saya takut saya tak kuat nak menempuh dugaan semasa cuti sekolah.. takut hati saya terpesong daripada selalu mencinta dan merindui Ya Rabb
saya takut...
saya takut tak dapat menjalankan amanah sebagai prefect dengan betul tahun depan
amanah tu sangat berat.. kalau kita boleh nampak dan rasa betapa beratnya amanah dan tanggungjawab itu dengan anggota badan kita nescaya patahlah bahu bahu sang pemikulnya.
saya takut tak dapat nak menyesuaikan diri dengan budak dorm baru tahun depan , dahlah lain rumah sukan.


i need advice
i need motivasi.
i need contoh yang baik.
but i loose everything sebaik sahaja sekolah tamat.
I need advice from kak Qila.
I nees motivasi from kak Ainul.
I need contoh yang baik from kak Faz.
bukan nak kata f4 tahun ni takda yang dapat beri semua tu but everyone have differences 
dah form 3 dah tahun depan.
rasa macam baru semalam melangkah masuk ke SBPIS.
bayak dugaan , cabaran, benda baru yang saya peroleh kat sana
ia semua membesar dengan saya dan membentuk diri saya yang sekarang.
dari murid biasa menjadi pengawas sekolah.

"The Ones who want to wear the crown ,
withstand the weight."

Sepatutnya saya dah sedar segala risiko yang akan saya rasai selepas mengambil borang pengawas tu.. dah sedar lebih awal.


"Kalau nak kata amanah & tanggungjawab itu berat , ya memang berat. Tiada siapa yang nak pikulnya kina. Tapi ia takkan rasa berat kalau kita pikul dia bersama-sama. Kalau nak kata kita tak layak , tiada siapa layak dan sempurna kritia mereka nak dapat jawatan tu, tapi kita memang tak sempurna. Pikul amanah & tanggungjawab itu sama-sama In Sya Allah tak rasa berat dia. Kina boleh bawak. Badar & Pengawas dalam satu ? Kalau orang lain boleh bawak kenapa tak kita?"

In Sya Allah saya akan selalu ingat nasihat terakhir akak di SISME.
Walaupun saya taknak katakan terakhir, akak datanglah selalu okay?

"Nanti, maafkan orang kalau asyik call akak, message akak merengek la macam budak kecik sebab orang memang budak kecik lagi. Maafkan orang kalau asyik mintak advise serta kata motivate dari akak je walaupun ramai lagi orang lain boleh bagi, tapi bagi orang kata-kata daripada orang lain tak sama. Cara penyampaian mereka berbeza. Maafkan orang kalau sebelum ni time sekolah tak pernah pulak selalu mintak nasihat selalu cakap cakap tapi bila dah keluar sekolah ni baru nak terhegeh hegeh sebab selalunya orang akan ambil nasihat daripada akak daripada cara dan perbuatan serta akhlak akak je dah cukup penuh dengan nasihat tapi bila akak dah takda hilang sumber. Maafkan orang sebab orang tak kuat. Orang tak tahulah kalau orang berjaya mencapai matlamat orang tu time cuti sekolah ni, Maafkan."

Sesungguhnya saya percaya Allah takkan timpakan dugaan itu kepada hambanya kalau hambanya tidak mampu memikulnya. 


Ya, saya percaya.
In Sya Allah saya mampu.
Tinggalkan maksiat itu semua kina. 
Jangan biarkan hati kau kosong kina.
Jangan biarkan hati kau selalu mencari cari.
Kina, carilah redha Allah.
Tinggalkan maksiat ini.
In Sya Allah, hati kau akan penuh dengan cinta Ilahi. AMIN.

No comments:

Post a Comment

Do not use harsh words please =)